Många ören små blir snart en stor å!

Sjuk rörelse i Starbreeze igår och idag utan att någon hajar varför.
Omsättningen på aktierna ökade rejält igår.
Rapport den 17:e & jag undrar vad som är på gång.
Aktien har hög risk och vid en ev halvkass rapport kan ett flockbeteende av säljordrar sänka kursen snabbt. 
Jag chansar så klart, för det kommer inte hända!

2 veckor efter rapporten visas deras nya spel enligt rykte inför stängda dörrar för branschfolk.
Har vi tur blir det den trigger som behövs för driva på kursen ytterligare.
När marknadsföringen för spelet väl sätter igång tror jag kursen kommer gå bananas.

Stängde på 0,22:- idag


Kassa just nu:
80,007:-

Totalt ökning sen start med 25.000:- är 220.03 %

Med dagens kassa på 80,007:- fram till mållinjen 250.000:- måste jag öka ytterligare 212.47 %

Jag har helt enkelt procentmässigt kommit lite mer än halvvägs räknat på dagens kassa.

Skulle satsat  80.000:- direkt så hade jag haft min musse nu hehehe :)


//AktieMusse



Snälla Starbreeze ge mig min Mustang!


Kommentarer
Postat av: Charlie

Hej igen AktieMusse!



Tänkte bara påminna om att åtminstone jag följer bloggen med spänning.

Själv vågar jag nog inte ge mig in i aktieträsket då jag inte alls vet vad det handlar om.

Ditt senaste svar får det att låta enkelt, men jag tror nog inte det är så lätt att man bara kan slänga sig in i leken.

Kanske ska köpa mig en bok om aktier först och plöja igenom innan jag kastar in mina surt förvärvade pengar.



Man kan säga att jag försöker samma sak som dig, fast med en V6 och den långa vägen genom surt förvärvade pengar... Vilket antagligen aldrig kommer gå ändå. Men tron lever vidare. ;-)



Mvh

Charlie

2011-02-11 @ 12:50:48
Postat av: AktieMusse

Tjenna igen Charlie



En bok är väl en kanonidé om du skulle vilja lära dig lite mer.



Den här kanske?

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9189212339



Sen kanske man kan börja med en tusenlapp bara för skoj skull som en liten hobby :)



Fonder kan ju vara en bra idé innan man köper aktier. Risken är lägre än aktier men avkastningen över sikt brukar vara bättre än att ha dom på ett sparkonto.



Trevlig helg!



//AktieMusse

2011-02-11 @ 18:39:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0